Bekvämt och bra för patienten

Det har blivit dags att ta det årliga tandläkarbesöket igen. Ett besök som du verkligen inte ser fram emot förutom för en enda sak. Den fantastiskt sköna och bekväma stolen du ska sitta i.

Om du satsar på en riktigt bra och bekväm patientstol så kan det ge resultat gällande din kliniks besöksfrekvens. Och det kan även göra en stor skillnad när det kommer till hur nöjda dina patienter är. För om dina patienter sitter mjukt och bekvämt under undersökning och behandling så kommer hela upplevelsen bli annorlunda. Det gäller inte bara för patienten utan även för dig. För stolen som används är inte bara till för att din patient ska ha det bekvämt. Då hade du ju kunnat sätta dit en mjuk och skön säng istället. Nej den typen av stol har som första syfte att du ska kunna utföra undersökning och behandling på ett bekvämt och fungerande sätt för dig.

Slipp smärtor i rygg och nacke

När du har en stol till dina patienter som passar för syftet så kommer du bespara dig själv många problem med rygg och nacke. Det kommer dessutom innebära att du kan sköta både undersökning och behandling på ett betydligt bättre sätt än om du stått eller suttit på fel sätt. Du kan ju själv tänka dig vad som hänt med både tandläkare och patient ifall patienten suttit på en liten pall. Eller om massören varit tvungen att behandla sin patient sittandes på en ranglig pinnstol. Ingen god idé.